Overload 2023

overload map

A csapat 9 fővel részt vett az Overload játékon, mely Romániában, 2023.08.31-03. között került
megrendezésre.

A Taira Tigers oldalon, a Hotel szakasz részeként D.I.D-vel szoros együttműködésben
vállaltuk el a kihívásokat.

Számunkra újdonságként az eseményen az Ares Alpha játékirányító és
pontozó alkalmazás volt használva, ami új lehetőségeket nyitott a játék során. Ez nyomon követte a
baráti mozgásokat, a foglalópontok állapotát, és számolta az elfoglalt területek után járó pontszámot.

EATSE crossing a creek at the Overload event.

1. Nap

A pálya megtalálása nem bonyolult, táblával jelölték a megfelelő irányt a kétséges
kereszteződéseknél az ipari területen. A behajtáskor a regisztrációnál a szervezők eligazítottak,
hogyan érdemes kipakolni a csapatunk főbázisán és a gépjárművet visszahozni a parkolóba.

A bázis felállítását követően a kiírt zárási idő után is sikerült beregisztrálnunk és lechronoztatni a replikákat.A regisztrációnál kaptunk egy A4 méretű borítékot, amiben megtalálható volt a medic tépőzár, jó minőségű térkép, játékvaluta, a szabályzat, egy igényes Overload felvarró, és egy étel utalvány.

Visszatérve a főbázisra az önként jelentkezőkkel feltérképeztük másnapra a pálya területét. Lefekvés
előtt még szétosztottuk a másnapi feladatokat egymás között, majd korai fekvés zárta a napot.

2. Nap

Reggel kapunyitáskor megkezdtük a szponzorációs termékek (Adrenalin) osztogatását, amit nagyon
pozitívan fogadtak mind a szervezők, mind az esemény résztvevői. 0900-kor érkezett meg a maradék 3 fő, amivel már teljes létszámmal képviseltetni tudtuk magunkat.

Az esemény román idő szerint 1400-kor vette kezdetét. Egy részletes román és egy annál rövidebb angol eligazítást kaptunk, amiben sajnos nem tértek ki a szemvédelem használatára és az általuk átadott valutára sem. Az eligazítás után adrenalint fokozó kiabálás és az ingame járművek sorban elindítása jelezte a tényleges kezdést.

Az első feladatunk a „Motor pool” azaz járműtelep elfoglalása, és az onnantól számított 3 órán át
való biztosítása volt. (Kék gépjármű ikon) Az utunkat leginkább bokáig érő sár, alig kijárt vagy megtisztított ösvény és patakokon való átkelés lassította.

A telep a völgyből kiemelkedve, egy magaslati ponton helyezkedett el. Az objektumtól rálövési távolságra érve 4 helyről intéztünk támadást, amiből kettőt mi biztosítottunk, a másik kettőt pedig az Echo Platoon és a D.I.D. Közel 30 perces folyamatos adok-kapok után megindítottuk az offenzívát, amely során sikeresen átvettük a pontot.

Innentől fordult a kocka, elkezdett ketyegni az óra és a hátralévő 3 órában tartottuk magunkat változó intenzitású ellenséges aktivitás mellett. A váltás megérkeztével kivontuk magunkat és visszatértünk a HQ-ra feltölteni a készleteket. Nem sokkal később megkaptuk a következő feladatunkat, miszerint segítsünk be a „Field Hospital” kórház felszabadításában. Az első ellenállás kevesebb mint 100 méterre a kórháztól ért minket. Sajnos egy váratlan rajtaütés miatt a raj felével kellett felvennünk a harcot. Idővel ők sem tudták tartani a védelmi pontokat és az erősítésnek ismét meg kellett harcolni a területért. A HQ-ra visszaérve az előre megkapott ütemterv alapján megkezdtük a 4 órás pihentetést. (2000-2400)

3. Nap

2400 pontban a HQ-n mellénk szegődött a D.I.D., akikkel azt a feladatot kaptuk, hogy a „Motor Pool”-
t szerezzük vissza ellenséges kézből. Két éjjellátóval és egy hőkamerával lassan de magabiztosan
indultunk meg, hogy meglepjük a „Golden Rats”-et. A ponthoz felérve halkan felsorakozunk az
erdőben és két oldalról halk üzemmódban eljutottunk az objektum túloldalára az egyetlen
bejárathoz.

Mivel tudtuk, hogy vannak bent, egy gránáttal indítottuk meg az épület kitisztítását, de az
első ember likvidálása után kiderült, hogy baráti egységek kezén van a terület, csak nem jelentkeztek
be a rádión. Gyorsan rendeztük sorainkat és már kaptuk is a választ a magaslatról. Nagyjából 8 perc
alatt agresszív védekezéssel visszaszorítottuk a támadókat, és felvettük a védelmi állásokat. A HQ azt
a parancsot adta, hogy váltásig – 0600 – védjük a pontot. 0450-ig nyugodt volt a környék és engedélyt
kértünk a közelben lévő „Fort” megtámadására, amit jóvá is hagytak. Indulás után kisebb
nehézségekbe ütköztünk mire megtaláltuk az utat, de éjszaka egy ismeretlen területen és sűrű
növényzetben ez várható volt.

A „Fort” elérésével 3 személy és egy gépjármű volt a közeli erdőben,
mint előőrs. Nagyjából sikerült 8 méteres távolságban halkan megközelítenünk őket. Ekkor az egyik
személy kilépett az erdőből és elkezdődött a tűzharc. Kisebb veszteségek árán sikerült az előőrsöt és
a „Fort”-hoz vezető utat felszabadítani, de a terület sajátossága és a villantás/tracer használatát
mellőző ellenséges egységekkel már nem bírtunk. A műszak lejártával visszatértünk a HQ-ra és
elkezdődött a 1200-ig tartó pihentetés.

1300-tól ismét nekiugrottunk a küldetéseknek. A parancsnokság ezúttal egy fontos csomagot szállító
különleges egység biztosításával és kísérésével bízott meg minket. Ezt a feladatot gyorsan és
hatékonyan teljesítettük, majd a táborban történt gyors hidratálás után megindultunk a Kórház elfoglalására az északi ösvény felől. A Kórház védőit ezzel sikerült teljesen meglepni, és gyors tűzharc
után átvettük a területet, majd berendezkedtünk tartós védelemre.

Ehhez a parancsnokság több rajt küldött erősítésként. Három órányi küzdelem és komoly véráldozatok árán az ellenség többszörös túlereje végül felülkerekedett rajtunk. Így emelt fővel tértünk vissza a bázisra pihenni.

Az éjszakai játékot 2100-kor kezdtük meg a D.I.D. társaságában. A HQ parancsára elindultunk 12 fővel a szokásos „Motor Pool”-hoz és nem messze a ponttól egy gépjárművel rendelkező 8 fős rajba botlottunk. Többszörösen hátrányos helyzetbe kerültünk a területi fölény, a meg nem adott találatok,
és a halottak lámpahasználata miatt, ahonnan már nem volt kiút. A teljes megsemmisülés után
visszaálltunk a HQ-ra, és a rossz tapasztalatok miatt inkább irányt váltottunk a Kórház felé.

A Kórház melletti kereszteződésig sikerült eljutnunk, ahol már vártak ránk. Az éjjellátóknak köszönhetően ezt a helyzetet kevesebb veszteséggel, de 1 ottlévő raj felmorzsolásával megoldottunk, amit követett egy másik és egy harmadik raj is. Sok veszteséget szenvedtünk mi is, de a medik szerencsére időben ellátta a sérülteket. Majd két nagyon ügyes és elszánt Román játékos végzett a kooperációnkkal és további 2 baráti egységgel, akik a segítségünkre siettek. Ezek után a D.I.D-vel együtt úgy láttuk, itt az ideje elhagyni a ringet és pihenni, mivel másnap megkezdődik a kivonás a területről.

Egy 2 fős különítményünk 0200-tól kivonult az Erőd környékére, ahol az ellenség utánpótlási vonalában okoztunk nagy káoszt és veszteségeket. A bázisra való visszatérés után egy idegen rajhoz csatlakozva autóval indultunk a Kórház ismételt elfoglalására, amit óvatosan és precízen végre is hajtottunk. Ezek után a játék végéig – 0800 – a kórház őrzését láttuk el, eseménytelenül. A játék végére behoztuk az éjszaka kialakult lemaradásunkat és végül összpontszámban győzedelmeskedtünk.

 

Összességében a csapatunk véleménye az Overload 2023-as játékról kettős. Egyrészt a pálya adottságai, az újdonság élménye, a korrekt oldalvezetés, a szervezők remek hozzáállása mindenképpen pozitívum. Ismét belevetettük magunkat az ismeretlenbe és ismét sikeresen vettük az akadályokat. Képviseltük a hobbi számunkra fontos aspektusait és hazánkat egy nemzetközi játékon, és úgy érezzük, nem kell emiatt senkinek sem szégyenkeznie.

Ugyanakkor a játékon tapasztalt negatívumok miatt felelőtlenséglenne részünkről az egekbe magasztalni az idei Overloadot. A pálya adottságai közel tökéletesek voltak, de a megfelelő játszhatósághoz szükség lett volna még a növényzet gyérítésére, ösvények kialakítására. Az Ares egy remek eszköz, és a pontszámításos területfoglalás kifejezetten jó megoldás, ugyanakkor nagy részben hiányzott a küldetésekből a kreativitás.
Számunkra a legnagyobb negatívum az volt, hogy a játékosok egy nagyon nagy hányada útmutatásként kezelte az amúgy többnyire jól kitalált szabályrendszert.

Szervezői oldalról is kevesebb energia volt abba fektetve, hogy ez ne így legyen.
Összegezve az EAT egy kellemes, kihívásokban gazdag három napon van túl. Külön köszönjük az együttműködést a D.I.D-nek illetve a Spectre c7 csapatának. Köszönjük az Overload szervezőinek a lehetőséget, hogy kipróbálhassuk magunkat, és az Oldalparancsnokságnak a remek küldetéseket.